Tema i min blogg

23. oktober 2009

Genserkopien er ferdig

Før sommeren fikk jeg en e-post fra min svogers fars kone. Hun hadde en utfordring til meg: Hennes mann (svogerfar) har en genser som hans mor strikket for 20 år siden som han er veldig glad i. Den er nå imidlertid blitt utslitt og hullete, og hun lurte på om jeg kunne strikke en ny.


Jeg fikk genseren og satte meg ned og forsket. Så ut som en helt grei raglan-genser, men å finne samme garntype 20 år etter er ikke så enkelt, så det tok faktisk hele sommeren å finne likt nok garn. Jeg havna på Dale Falk i en litt mørkere nyanse. Hvem vet? Om 20 år er den kanskje bleket til samme farge?

Nå er den ihvertfall ferdig. Har nok måtte telt, rekt opp, målt og grublet mer enn vanlig, men det var en veldig spennende utfordring :) Så håper jeg svogerfar blir fornøyd :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du tar sjansen på at Jørgen ikke leser bloggen din? :P

-K