Tema i min blogg

17. mars 2010

En helg med venner

Forrige helg skulle egentlig være LAIV-helg, men Ulvehyl ble flyttet 2 dager etter at jeg hadde kjøpt flybilletter tur/retur Oslo... så hva gjør man? Jo, man innkaller til "Den store forberedelse til laiv"-laiven... eller, for de ikke laiv-kjente, en syhelg. Jeg var klar for å gå løs på stoffrullene jeg har fått av tante Marita.

Ankom Oslo fredagskveld og dro rett til Colosseum Kino for å se Alice i Eventyrland i 3d sammen med Geir. Ble selvfølgelig rikelig inspirert av de viktorianske kjolene og begynte å glede meg til lørdag, men klarte god å nyte sushien som Geir hadde kjøpt med seg hjem til nattmat :)

Dagen etter stod symaskinen, overlocken og prøvedukken klare da ble leiligheten invadert av mer eller mindre presise laivdamer med forkjærlighet for kostymer. Jeg hadde store planer om å sy MASSE kjoler, og fikk sydd et temmelig bra skjørt, men etter å ha prøvd og FEILA stort med mønsteret som Torunn hadde vært så snill å hjelpe meg å lage mista jeg litt motet. Ikke hjalp det at Siri med stor tålmodighet satt og perlebroderte den allerede lekre toppen sin, eller at Eivor sydde firogfjørti sløyfer for hånd. STOR IMPONADEFAKTOR! Da var det greit at Geir stod klar med en bedre kalkunmiddag til damene. Etterhvert klarte jeg faktisk å få sammen en topp jeg ble temmelig fornøyd med.

Senere på kvelden skiftet jeg til tank top, camobukse og høye snørestøvletter for å dra til BUL-hallen og bivåne Sersjant Vold og hans kumpan i Wrestling-ringen. De vant og det lettet litt på det faktum at Bjørn mistet NM-tittelen sin.

Søndag satte jeg meg igjen ned foran symaskinen for å sy ferdig den rutete kreasjonen. Gardinene jeg hadde kjøpt på loppemarked ble satt til livs og omgjort til kanter, og Siri ville vært stolt om hun var der da jeg med iherdig nøyaktighet strøk fõr, linninger og vliselin. Jeg rakk akkurat å sy knapphull og sy i perleknapper, samt rydde sammen alt sykaoset før "Familien Cromwell" inntok leiligheten for en bedre familiemiddag og hyggelig samvær. Kokken stilte (igjen) med kalkun, dog i en litt annen variant enn dagen før. Det ble mye dramatikk, plotting og kos utover kvelden, før det igjen bar mot flyplassen.

Desverre feilet mine planer om å dokumentere helgen da jeg la igjen kameraet mitt og Geir ikke finner kabelen til sitt, men her er ihvertfall et nogenlunde beskrivende bilde av kreasjonen jeg klarte å få sammen i helgen

Ingen kommentarer: