Tema i min blogg

8. januar 2012

Årets strikkekavalkade

Når jeg ser på kollasjen av det jeg har strikket i 2011 tenker jeg at det egentlig ikke var noe særlig til produksjon, men ved nærmere ettertanke var 2011 et stort strikkeår for meg. Jeg strikket flere store prosjekter som krevde lang tid og mye tålmodighet, noe som er stort for meg.

Et av prosjektene er Moriana-sjalet, som jeg strikket i K1B-teknikk, som jeg lærte på kurs på Knit Nation, årets store strikketur :)

Jeg har også gjort ferdig to større plagg; Petra-jakken og Still light tunika, og et par boleros i blondestrikk som også krevde sitt.

I tillegg har jeg brukt mye tid på å utvikle nye designer; min store stolthet DomPapp og PingVin og en del vesker til strikkeforumet.

Så alt i alt har det vært en fint strikkeår, selv om strikkekøen er vel så lang ved inngangen til et nytt.

3 kommentarer:

ing-janeth sa...

såååå masse flott du har laga! Har så lyst til å lære å spinne, men her finnes ingen kurs, så jeg må vel prøve å lære meg selv. Har prøvd handtein, men det gikk ikke så bra å surre opp garnet. Må vel øve mer, blir vel ikke mester første gangen!.-)

frøken ij sa...

Det er jo ikke antallet det kommer an på. Jeg hadde egentlig et dårlig år i fjor, sånn visst jeg ser på antallet prosjekter, men egentlig så er jeg godt fornøyd. For etter en ganske lang periode der jeg ikke har vært spesielt gira på å strikke så er endelig lysten tilbake \o/ Så nå koser jeg meg med prosjektene jeg holder på med, og tenker kvalitet foran kvantitet :)

Strikkelena sa...

Så mye fint du har fått strikka, gøy å se alt samla.