Tema i min blogg

8. august 2012

En sommer er over

Nå er den over...Facebook-ferien.

Det har faktisk gått som forventet; Helt greit. Jeg har nok gått glipp av noen "hvem vil grille/kaffe/kino", men egentlig ikke savnet det.Jeg er uansett vant til å ha mindre kontakt med mengden, og mer kontakt med de nærmeste om sommeren. De som har hatt lyst til å holde kontakten, har ringt, og de andre kan ta seg en bolle.

Jeg har merket litt til at jeg ikke har noe å søke til i dødtidsøyeblikkene, men det har egentlig vært godt å kjenne på det. Skulle kanskje hatt noen måneder til, for å lære meg å fylle disse øyeblikkene med noe mer betydningsfullt, eller bare nyte roen. Samtidig har jeg faktisk funnet glede i mye annet enn å stirre på en skjerm der det ikke skjer noe. Nå kjenner jeg likevel at jeg begynner å bli rastløs etter å komme i gang med organisering av grupper og arrangementer rundt skolestart, som bare er et par uker unna, derfor har jeg nå logga på igjen.

Jeg har imidlertid brukt den siste halvtimen på å slette applikasjoner og perifere venner. Nå vet jeg at Facebook ikke er noe jeg trenger, og jeg har virkelig tenkt å prøve å bruke det kun til organisering av arrangementer med de som fremdeles er lettest å nå på Facebook *krysser fingrene og viljestyrken*

Jeg kommer nok mest sannsynlig til å både klare og ville ta flere Facebook-ferier, og oppfordrer alle til å prøve det. Er Facebook virkelig uunværlig i din hverdag?

Ingen kommentarer: