Tema i min blogg

22. august 2009

Dette er nyhetene!

Skulle egentlig bare fortelle at jeg har stemt, men det har skjedd så mye fint de siste dagene, så innlegget blir nok litt lenger:

Tirsdag hadde jeg pakket alle tingene mine igjen, og Geir hentet bilen til sin far. Vi tok så fatt på den lange veien hjem til Molde. Det var tungt å dra fra alle menneskene og leiligheten, men kjekt å se igjen venner og familie i Molde. Takk til Ingrid, Monica, Karl Erik, Elin, Vivian, Geir, Mamma, Pappa, bestemor, bestefar og Tante Guro for tre koselige dager!

Mens jeg var der benyttet jeg også sjansen til å utføre min borgerplikt og stemme! Dette er faktisk min første gang. Jeg har aldri helt forstått dette med politikk, har prøvd å få oversikt over partiene, men syntes alltid det var litt for høytsvevende. Denne sommeren har jeg imidlertid fått litt "politikk for dummies" og funnet mitt parti . Ganske stolt var jeg også, selv om jeg hadde trodd det skulle foregå med litt med bravur enn som så. Har jo hørt så mye om "Stem, stem! Gjør din plikt, gjør landet ditt til et bedre sted! Gå til valgurnene!" og hadde sett for meg fyrverkeri og salutter, men så var det egentlig bare "putt lappen din oppi boksen der." Jaja, det var ihvertfall ikke vanskelig, så kanskje jeg gjør det igjen en gang?


Fredag kjørte vi videre til Trondheim. Det var godt å komme tilbake til Huset i Skogen, selv om jeg gruer meg til Geir skal kjøre ned igjen. I dag har vi vært og handlet mat og "sånt". Det lå to pakkelapper og ventet på meg (ikke overraskende). Den ene var .... stoff! Den andre var noe fra Krafts Food. Vareprøver, tenkte jeg, men neida, jeg har altså vunnet 21 sjokoladeplater fordi jeg har svart på noen gåter på freia.no!


Og så lå det pakke og ventet på meg fra Strikkevenninen min på NSF, som jeg tror er Mari59. Kjempefint fabelgarn! Tusen takk!

Ingen kommentarer: