Tema i min blogg

6. juli 2012

Miljøvennlig OG ryddig tips!

Etter flytting kommer post...masse post som må omadresseres. Og nok en gang innser jeg hvor mye papirsøppel vi faktisk produserer. Om du handler en liten ting på netthandel, eller gir to kroner til veldedighet, begynner nemlig reklamen å rase inn; Cellbes, Sportsmann, yves-rocher, ellos, røde kors og du skulle bare visst...

*Vårt aller første grep var selvfølgelig å klistre "nei takk til reklame" på postkassen. Jeg tror vi sparte regnskogen for mer enn 10 lokale matbutikkers brosjyrer.

*Og nå kommer den lange, treige, men veldig givende delen: Hver gang det detter en katalog eller brosjyre ned i postkassen blir den nøye vurdert. Deretter får de aller fleste en e-post (selvfølgelig) der vi ber om å bli slettet fra deres registre. Der vi faktisk ønsker å fortsette kundeforholdet sjekker vi ut muligheten for å få evnt. info på e-post.

*Det frustrerende er at selv om det er kjekt å shoppe litt til vårt nye hjem, er veldig mange av tingene godt emballert. Så sist, men ikke minst passer vi selvfølgelig på å sortere avfallet vårt; plast, papir, mat, glass og rest.

Redd et tre, stopp reklamen!

1 kommentar:

Jordmor-Hanne sa...

Enig med deg! Jeg har også nei takk til reklame på postkassa mi. Det har spart meg for mye papir-søppel og det sparer miljøet. Jeg leser avis på nett. Jeg sorterer plast, matavfall, glass, metall, papir. Til og med lys-stumper - de gir jeg til en barneforening som omstøper til nye lys de kan selge på jule-basaren. Kunne enda flere tenkt som oss!