Tema i min blogg

8. desember 2006

London

Har nettopp kommet tilbake fra 3dagers jentetur til London. For å få det mest mulig oversiktelig, tar jeg det kronologisk:

Tirsdag: Starta fra Sofiesgate kl 0415. Ut til Gardermoen og fly til Stansted. Buss til London og innlosjering på Hyde Park Hostel, et helt greit vandrehjem. Må si at London har en utpreget kollektivtrafikk, jeg er veldig fascinert av undergrunnskartet og har tenkt å bruke det i scrapping.

Så dro vi til London Aquarium. Masse fisssssssssk! Nemo og haier og alt mulig. Jeg klappet en Skate!!!!

Så dro vi til Covent Garden, et SVÆRT innendørs marked. Jeg holdt på å dø, for der hadde de "build-a-bear"-butikk, hvor du kunne fylle og kle på din helt personlige bamse. Jeg hadde veldig lyst på en ku, men fant ut at jeg kanskje er litt over gjennomsnittaldersgruppen for den butikken. Istedenfor kjøpte jeg fiiiine knapper hos en dame og en triple chocolat chunky cookie. Jeg var også inne i Peter Kanin-butikken og en julebutikk, der jeg kjøpte (hva annet enn?) en engel med fløyte.

Etterpå traff vi en kompis av Karianne, som vi spiste middag med på Pizza Express. IKKE som expressen i Molde, denne var temmelig ekslusiv. Så dro vi hjem til hostellet og sooov. Karianne var ikke helt god i magen.

Onsdag: Vi gikk nedover Oxford Street. Halvveis tok vi av til Regent Street hvor vi var på Hamleys, en sjuetasjers lekebutikk!!!
Etterpå dro vi til Camden Market, en plass med MASSE boder. Mye goth-klær og kule t-skjorter, men jeg kjøpte ingenting! (Det var ikke akkurat billig der)

Var såvidt innom Covent Garden igjen for å kjøpe en julegave og KUKLOKKE. Samtidig kjøpte vi biletter til teateret dagen etter. Da vi kom til Queensway, spiste vi på en koslig (men stappfull) italiensk resturant. Karianne var fremdeles ikke helt god, så vi delte en tallerken med "starters": Bruscetta(ikke like god som Tollefs:), godt hvitløksbrød, fritert ost (!!!) og kyllingvinger. Så kasta vi inn håndkleet.

Torsdag: Da vi kom ut, skinte solen og himmelen var neste helt blå. Vi tok bussen til Oxford Street og akkurat da vi gikk av bussen, begynte det å regne. Så lynte det og rett etterpå haglet det snøballer! Det gikk fort over da og vi tok resten av Oxford Street. Handla litt klær.

På enden tok jeg banen til St.Pauls, mens Karianne dro tilbake til hostellet. Hun var fremdeles ikke bra:( Da jeg kom frem, hadde de akkurat stengt til en times lunsjpause. BUMMER!

Vi tok en lang middagshvil før vi dro ut igjen. Vi dro til Trafalgar Square. Der skulle det norske juletreet tennes klokka 0500pm, men da vi kom dit ti minutt før, fikk vi beskjed om at det ikke starta før klokka 0600pm. Norsk/engelsk tid, vet dere...

Så vi gikk for å finne en plass å spise. Alt var fullt, bortsett fra en liten sjappe som viste seg å være indisk. Jeg spiste lammekjøtt med STERK tomatsaus og ris. Karianne spiste salat.

Etterpå gikk vi tilbake til Trafalgar Square. Klokka var seks, men orkesteret spilte og koret sang og det varte og det rakk. Etterhvert kom METTE-MARIT med mann, barn og svigermor! Etter noen taler og sånn, tente hun og Ingrid Alexandra treet!

Deretter bar turen til Royal Shakespear Theater der vi så 50-tallsversjonen av Much ado about nothing. Mer klissete en William S. blir det ikke.

Vi dro tilbake til hostellet etterpå, vi skulle tross alt opp 0400 for flubussen. Da vi kom på rommet, som var et firmannsrom, lå det tre personer i sengene og sov! Etter enda en tur ned og opp fire etasjer og litt etterforskning fra en ansatt, fant vi ut at David ikke skulle sove på det rommet. Etter litt omkalfatring la vi oss og jeg fikk ca. 2 timer søvn, før vi sto opp igjen

Fredag
: Opp klokke 0400. Buss til Marble Arch, Flybuss til Stansted. Man må liksom møte opp TO TIMER før. Innsjekking, og så laaaaaaaaaaaang kø før kontrollen. Så rava vi litt rundt på taxfreen. Prøvde å shoppe litt, men fant ingenting anna enn en BLT på Starbucks. Så etter to timer og en klisseroman, tok vi det søte lille toget til gaten. Ut til flyet og HJEM!
Har tatt MASSE bilder og har noen fine planer for gode LO'er