Tema i min blogg

18. mars 2007

Vennen!

En historie forteller at to venner gikk i en ørken. I løpet av turen begynte de å krangle, og den ene gav sin venn en lusing. Han følte seg såret, men uten å si noe, skrev han i sanden: I DAG GAV MIN BESTE VENN MEG EN LUSING.

De gikk videre til de fant en oase, og der badet de. Vennen som hadde fått seg en ørefik var nær ved å drukne, men ble reddet av sin venn. Da han hadde kommet seg, skrev han på en stein: I DAG REDDET MIN BESTE VENN MITT LIV.

Vennen som hadde gitt ham en ørefik og reddet ham fra drukning spurte: Da jeg slo deg, skrev du i sanden, og nå skriver du på en stein. Hvorfor det? Han svarte: Når noen gjør deg vondt, bør du skrive det i sanden, der tilgivelsens vind kan slette det. Men når noen gjør deg noe godt
bør du gravere det i en stein der ingen kan slette det.
LÆR DEG Å SKRIVE DINE SÅR I SANDEN OG GRAVERE DIN LYKKE I STEIN!
Man sier det tar et minutt å møte et spesielt menneske, en time å sette pris på det, en dag å elske det, men et HELT liv å glemme det.

Send denne meldingen til mennesker du aldri glemmer. Ta deg tid til å leve. Du er unik!

Til de som måtte lese dette, dere er alle gravert i steiner i min hage!

Ingen kommentarer: