Tema i min blogg

4. mars 2009

Februarproduksjonen

Februar har vært en produktiv, men frustrerende måned.

Lenge før jul begynte jeg på en jakke basert på Celtic Cable Neckwarmer av Lindsay Henricks.
Tok meg en liten pause fra all flettingen, men delene var ferdig en gang i januar. I februar tok jeg endelig mot til meg og monterte hele greia, og ble kjempeskuffa, for selv om jeg hadde målt og telt og herja verre, var jakken alt for liten og absolutt ikke slik jeg ville ha den. Det ble imidlertid bedre da jeg fulgte rådet til smarte damer på Ravelry og blokket den.

Jeg hadde egentlig kjøpt noen knapper til den for lenge siden, men for bare noen uker siden fant jeg noen andre og mer passende knapper. Når knappene nå er på plass, er det ihvertfall en jakke jeg kan bruke, selv om den ikke ble helt slik den skulle.

Produkt: Celtic Cable Jacket
GarnForbruk:Ice Yarns Rowan Wool 15 nøster = 750 gram
Tidsforbruk: November2008 - 4.mars 2009

I februar tok jeg også mot til meg og strikket de keltiske vottene jeg har planlagt så lenge. Det endte opp som det ultimate beviset på at jeg ikke bør strikke mønster. Vottene er egentlig alt for små, mønsteret på baksiden kommer ikke frem og tommelen ble bare rar. Brukte restene til å strikke et pannebånd som jeg egentlig ble fornøyd med sånn mønstermessig, men det buer seg utover. Aner ikke hvem som skal bruke det, de passer meg liksom akkurat, men da blir mønsteret dratt ut av proposjoner.

Produkt: Keltiske votter
GarnForbruk: Rauma finullgarn. 1 nøste rødt, 1 nøste gult = 100 gram
Tidsforbruk: 18. februar - 4 mars


Da ble jeg egentlig mer fornøyd med Brynjevottene jeg strikket i vinterferien. Egentlig skulle de også bli til meg, men ble bittelitt for stor, så kjæresten adopterte dem umiddelbart :)

Produkt: Brynjevott
GarnForbruk: Islandsk plategarn 64 gram
Tidsforbruk: 19. -20.februar


Er glad jeg ikke valgte å tove dem. I vinterferien strikket jeg nemlig også en Andromeda som ble akkurat litt for stor, så jeg tenkte jeg skulle tove den bittelitt. ADVARSEL!!!: Plategarn tover over 50%!!! Nå passer luen til små barn. Noen som har små barn?

Produkt: Andromeda
GarnForbruk: Islandsk plategarn: 50 gram
Tidsforbruk: 20.februar


De to siste fiaskoene er disse:
En enkel lue i Chili-garn som jeg fikk i julevenninepresang. Garnet var flott, men etter å ha slitt med å rekke opp 6 ganger lot jeg luen være sånn. Den er nok litt for kort til meg.

og ENDELIG har jeg fått prøvd det nydelige Kauni-garnet. Strikket en enkel hals, og ble egentlig ganske fornøyd, men etter å ha brukt den ute et par timer i dag, er halsen så løs at all kald luft kryper rett inn.














Produkt: Lue /Hals
GarnForbruk: Chili 1 nøste= 50 gram/ Kauni EQ 50 gram
Tidsforbruk: 10.februar?/3. - 4. mars

Ingen kommentarer: