Tema i min blogg

26. juni 2009

Strikkefestival på Mauds garn

I dag satte jeg meg på Buss 331 til Skedsmokorset for å sjekke ut Strikkefestival på Mauds Garn. Der traff jeg først en veldig hyggelig romsdaling, som faktisk viste seg å være Maud selv, og senere enda flere kjempetrivelige strikkedamer. Jeg kikka litt i de forskjellige teltene, utrolig mye flott håndverk fra vårt langstrakte land, ikke minst maskinstrikkede kjoler fra Eli Tønneberg.

Jeg satte med ned med Malstrøm-sjalet og strikket og skravlet, noe som førte til at det ble litt rot i fellingene. Fikk litt orden på det mens jeg hørte på det flotte foredraget "strikkereisen"

Sjalet ble imidlertid lagt til side da Aina kom klokken 15 (strikketid, altså mellom 15 og 16 en gang:). Workshopen "hekle sekken Didrik" sto på programmet og jeg var eneste deltaker :) Prinsippet ble ganske fort forklart og innlært og jeg ble sittende med dette istedet.


Dagen ble flott avsluttet med en visning av strikkemote, med flotte mannequiner i alle aldre.

Ingen kommentarer: