Tema i min blogg

9. april 2010

Påskeferie del 2 - Oslo

Føler at det er utrolig lenge siden sist jeg blogga, men egentlig er det nok bare fordi jeg faktisk har fått gjort masse, eller ihvertfall kost meg med det jeg har gjort, på ekstra lang påskeferie i Oslo.

Vi ankom Oslo tirsdagskveld. Onsdag dro vi "on the road" again, og tok en harrytur til Nordbysenteret over grensen for å fylle fryseren med fugl, skapene med snop og skuffene med allergimat. Her i Norge er det kjempedyrt å være intolerant. De som er så "heldige" å være "ordentlig allergisk" får grunnstøtte fra staten, men vi intolerante må klare oss selv. I Sverige får man ikke støtte, istedenfor gir staten pengene til handelsstanden slik at de kan sette ned prisene på allergimat. Det synes vi er en flott løsning :)

Da vi kom hjem, satte vi oss ned med et prosjekt vi har venta lenge på å få avviklet: Operasjon bryllupsinvitasjon. Vi (ja, VI!) kuttet, klipte, bretta og limte og satt til slutt igjen med 15 av 35 invitasjoner fiks ferdig og klare for levering.

Torsdag kom nemlig forlover Elise og mannen på påskemiddag, så vi ville levere dem den første invitasjonen. De synes den var fin, men plutselig fikk jeg en dårlig magefølelse (nei, det var ikke sausen:). Vi hadde altså klart å skrive feil tidspunkt! Og vi var tomme for papir og med alle røddagene som lå foran kom vi ikke til å få tak i mer før på tirsdag. Bra jeg hadde tatt meg en uke ekstra ferie fra skolen. Designet skal nok forbli hemmelig til alle har mottatt sin invitasjon, men jeg må bare vise frem de lekre frimerkene vi fant på posten.no og et bilde av min kjempeflinke forlovede :)















I tillegg har jeg disse ukene vært en del sammen med mine gode venner, sydd kostymer, spilt rollespill, skravla laiv, spist MASSE, trent litt og faktisk strikka litt også.

Ingen kommentarer: