Tema i min blogg

6. juni 2010

I (hjerte) Loppemarked!

Jeg tror jeg har misforstått dette med decluttering, men jeg bidrar ihvertfall hardt til at andre får stor suksess på det området :)
Jeg hadde blitt invitert (på Facebook, seff) til "Bruktmarked" på Solsiden idag. Jeg satte meg på bussen og gledet meg til synke ned i duppedingser og gode "vintage" kupp (kan man ikke bare kalle en spade for en spade, og "brukte klær" for akkurat det?)... Og jeg må si jeg ble skuffa. 4-5 kompiser hadde tilsynelatende tatt det de fant innerst i klesskapet og bakerst i boden og samlet på et lite podie. Betalingsordningen var ikke så godt organisert og det virket som om de priset temmelig tilfeldig. Men joda, jeg bidro:*) 2 par sko, et smykke, en pelskant (beklager, vegetariske venner, den er laivkompatibel!), en kjempekul skjorte (som jeg faktisk fikk over hoftene!), en topp, et musikkskjerf, noen festlige strømpebukser (virket som en god idé, men hva skal jeg egentlig bruke dem til?!?!) og en veske (som jeg har skjult på bildet, skal bare bruke håndtakene uansett :) forsvant ned i veska og 160,- forsvant til to jenter som sikkert får seg en god pils i kveld :) Et knapt kvarter etterpå rettet jeg slukøret snuten tilbake mot busstoppet for å dra hjem igjen, men....hva skuer mitt øye?






"Loppemarked på den lokale skolen"! Det var bare en times tid igjen, så jeg tenkte "Hvorfor ikke få uttelling på bussbiletten? Kuppene er nok borte, men kanskje det er posesalg den siste timen, så noe finner jeg sikkert å fylle veska med". Jeg pesa oppover bakken (Trondheims bratteste) og inn i en gymsal som faktisk fremdeles var temmelig full. Damen i døra annonserte at her var det posesalg, ja: 50,- posen. Jeg fikk en remapose og begynte å vandre langs ribbeveggen, som faktisk var dekt av kasser fyllt med stoffrester, gardiner og ymse tekstiler. Etter en snar runde i lokalet konkluderte jeg med at jeg nok ville ha størst utbytte av å fokusere på stoffhaugen. Og du må tro skuffelsen forsvant som dugg for solen! Her var det mye å hente. Mens jeg stod der med nevene i hver sin kasse ropte damen "30,- posen!", så jeg bestemte meg for ikke å være beskjeden. Jeg kunne nok sikkert finkjemmet alle kassene, men iom. at jeg skal flytte neste uke og også gjøre noe med disse stoffene "begrenset" jeg meg til 3 poser...


Så mye lekkert, mine favorittmønster og -farger og MASSE gode kostyme- og kjoleidéer roper imot meg:)
Rad 1: En lang skogsgrønn duk, som mest sannynlig blir kjortel til Geir til Ulvehyl, En brun duk. En brun stoffbit som kan brukes til det meste. Et retro putetrekk. En SVÆR duk(?) og en gardinglengde i lys grønn ranketekstur (elskeelskelsk), en SVÆR gardin (tre bredder!) med kult mønster, som jeg elsket, men ikke aner hva jeg skal gjøre med.
Rad 2: Et dynetrekk jeg trodde kun var hvit flanell, men som viste seg å ha søte rosebroderier! Litt lilla "silke", tidenes stiligsje paisleymønstrede dynetrekk, et flanelldynetrekk som er lilla på ene siden og hvit/lilla-stripet på andre siden m/ putevar, en kul grønn gardin med fløyelsmønster, en sort og stripete gardin som skal bli en bukse og kanskje en vest.
Rad 3: En fin rankemønstret blondegardin med rysjer, en vintagemønstret stor duk, tidens lekreste fløyelsvelourstoff, og en tynn signalrød bomullsgardin som muligens skal bli "aftenkjole" til Ulvehyl.

I tillegg fant jeg en fløyelsgenser som SKAL bli noe annet, et kult brunt belte, en vakker grønn topp i skogsmønster, et mønstret linskjørt, en heklet brun bolero og en hvit kjortel av noe slag fra en leketøysbutikk, kan sikkert brukes som en serk/nattkjole-sak.

LIVET ER HERLIG!

Ingen kommentarer: