Tema i min blogg

31. oktober 2010

Kostymebryllupsfest



Vi liker å markere spesielle dager, feste med vennene våre og kle oss ut. Vi ville gjerne feire at vi har gifta oss sammen med de vennene vi desverre ikke kunne ha med på selve Dagen, og at hvetebrødsdagene nå offisielt er over og vi kan være sosiale igjen (for det har vi virkelig ikke vært den siste måneden?). Så hadde det seg også slik at festen havna på selveste allhelgensdag og vi fikk konkurranse fra de stadig mer populære halloweenfestene. Vi er egentlig ikke store tilhengere av fremmede tradisjoner, men vi (og mange av vennene våre) liker en anledning til å kle seg ut, så vi bestemte oss for å åpne for kostymer. Det ga meg en utmerket mulighet til å bruke brudekjolen om igjen! Jippiiiii! Geir kunne strengt tatt gått i bryllupsdressen, men vi valgte å gjøre noe litt mer moro. Jeg stilte altså som Bridezilla og han som mitt (uungåelige) offer.



Denne steampunk-raringen tok med seg verdens kuleste "mystiske muffins". 


I tillegg fikk jeg prøvd mine kreative kakepynte-ferdigheter på en provisorisk bryllupskake, og Geirs "skremmende sirupskake". Den "eventyrlige eplekaken" fikk også en liten oppfiffing i form av et nostalgisk bamsebrudepar.


Nostalgien fortsatte. Plutselig hadde jeg en "buzy bee", rødhette, en pirat, Andre Bjerke, Løven og heksa (de har kommet ut av skapet, så det stod igjen hjemme) og selveste Gurin med reverompa i stua mi! Det var til og med to som hadde drista seg til å komme som bibelskoleelever!


Nå har vi usannsynlig mye kakerester,
mens vi hadde beregna såpass perfekt med fingermat (haha) at det var akkurat nok til frokost. Det kan ikke bli særlig bedre enn det.

1 kommentar:

snusmumriken.wordpress.com sa...

Oi, der var jeg og halen min jo!

Takk for hyggelig fest :)