Tema i min blogg

23. juli 2011

Hva sier man?

Jeg var på jobb i Tønsberg da venninna mi fra Molde ringte og spurte om det gikk bra med oss. Ja, sa jeg og skjønte ikke helt hvorfor det plutselig var så viktig... før hun fortalte. Det sank ikke inn, ikke engang etter å ha sett de samme bildene og hørt de samme historiene om og om igjen.

I dag er Norge i sorg. Det er så mange tanker og følelser, og altfor få ord. Jeg kunne sagt masse om hvor tragisk det er, hvor mye jeg føler med alle involverte og hvor vondt vi har det nå, men alle har både sagt og hørt det allerede.

Jeg håper du og dine har det bra, og føler sterkt med deg dersom det ikke gjør det.

Jeg vil poste et dikt. Det er kanskje kontroversielt, vet ikke engang om det passer seg i dag, men dette er min måte å sortere tankene på:


What good is hate?
Love conquers all
To hate the haters breeds more hate
To angry say "you idiots,
stop hating, we need
unity and peace" is
against the point,
it helps the cause
to make the world "a better place" by
hating more and fearing people.
People are not the enemy, 
hate is.

If someone would have loved him more
would yesterday still be tomorrow?
No one knows and
no one dares to ask,
because we should
think that he's evil.
Something made him do this, and
if not him maybe someone else?
People have been saying: "when
will it come here, this hate"
in fear and now it has.
Both hate and fear is spreading
and it just might have started with a lack 
of love

Just love, not fear, nore anger
nore hate should cover time ahead
Spread light and warmth,
give peace and comfort
We will see a world unite
in love. What good is hate?
Not at all, love conquers all.

Ingen kommentarer: