Tema i min blogg

16. juli 2012

Min feriekollasj

Her er glimt fra den nye leiligheten, både det som er vakkert nå, og hvordan det ble slik :)

 6. juni fikk vi nøklene til den nye leiligheten og begynte umiddelbart å sparkle og male stue, kjøkken og gang. IKEA tjente godt den uka :) Vi holdt en monterings-fest som hadde to gjester. Takk til Jeanita og Ellen Cathrine, som monterte skjenken vår pinlig nøye! Storesøs og svoger gjorde også en innsats og fikk mat som takk :) Funker som ei kule det!


 Mat funker også godt på avslutnings/innflytnings/bursdag/sommerfest med bibelskolefolket (+ en vanlig kristen:)
 og selvfølgelig også til familie. Her kom de fra Molde, Bærum, Frekstad og Disen for å feire ny lelighet og bursdager i fleng. Gelebåter og sjakk-kake brakte festen til nye høyder

Ok, vi trenger en liten matpause. Dere fikk med dere at jeg var hjemme i Molde? Jeg ble så sprek atte. Jogga lang tur, tok den hardeste styrkeøkta og sykla til byen to ganger, for ikke å snakke om all shoppinga ;) Jeg traff flere av mine gode, gamle venner og kosa meg masse sammen med familien min i flotte kystomgivelser, tross regnvær

Vel hjemme i Oslo tok det ikke mange timene før Elise ramlet inn døra. Hun var på lynvisitt fra USA, og vi fikk halvvannen dag sammen før hun fløy tilbake. Kjempekos å bare sløve i sofaen, mimre, og shoppe ordentlig norske ting :)



Elise hadde akkurat gått ut av døra da det ringte på. Der stod Arrangørene våre, klare for Sverige-mathandleoppdrag. Jeg må innrømme at det er ekstra artig å svenskehandle når du allerede ved første stopp har klart å fylle vognen....med poteter. 70 kilo for å være eksakt, samt blant annet 10 kålhoder, en pose purreløk, 60 egg og 30 kilo kjøtt av ymse varianter (plutselig ser det ikke så mye ut) ble til 3 handlevogner og forhåpentligvis skal det bli til mat til 32 mennesker i én uke.



Fortsettelse følger...

Ingen kommentarer: