Tema i min blogg

26. april 2009

Måndens sokker


Produkt: Russesokker
GarnForbruk: Grønn Silja sokkegarn, 50 gram og Ida sokkegarn, 50 gram
Tidsforbruk: 1. - 24. mars

Månedens sokker på NSF var russesokker. Mitt aller første par med russesokker er nå ferdig og det blir lenge til neste gang. Mønsteret gikk greit når jeg kom igang, men på den første sokken gikk det aldeles galt når jeg skulle plukke opp hælmaskene, så jeg tok en spansk en på mønsteret der. Det gikk ikke så bra med den andre heller faktisk, tror det er noe med maskene i mønsterstrikking som blir feil...

Når jeg fulgte oppskriften ble sokkene ca. 10 cm for lange til meg, så jeg måtte jukse litt og stoppe en rapport før. Fellingen ble også litt rare, ikke så flate og pene som jeg hadde håpet på. En spennende erfaring, men ikke en sokk jeg kommer til å masseprodusere, tror jeg.

2 kommentarer:

frøken ij sa...

Fine farger, flotte sokker :) Har ikke prøvd meg på akkurat det mønsteret før, kanskje jeg må prøve meg. Har nemlig en svigermor som ønsker seg slike sokker i bursdagsgave :)

Havfrua sa...

Denne episoden av En engel i blant oss er min favoritt. Utrolig sterk. Den gikk nettopp i reprise og berørte meg like sterkt nå som første gang jeg så den.