Tema i min blogg

3. juli 2011

Kjeleglad

Da jeg var på plantefargingskurs (se posten under) var jeg imponert over hvor velutstyrt Nille var. Med det mener jeg at hun hadde en stor, vedfyrt kjele som passa godt til prosjeket, så vel som å være temmelig laivkompatibel. Hun fortalte at slike kjeler er vanskelig å finne. Den kvelden søkte jeg på "kjele" på Finn.no og fant! En fyr på Haslum skulle selge en kjele fra gamle Eidsvoll verk til 850,-. Det var ikke bilde av noe gryte, og Nille sa at til den prisen var den nok ikke med, men det var likevel en god pris, siden disse kjelene er så vanskelig å få tak i. I dag dro vi på befaring av kjelen og jaggu var ikke gryta der også! Litt rusten, men ikke noe en god skrubb kan fiske :) Så vi dro hjem med en del kilo jern i bagasjerommet. Vel hjemme måtte vi trå til og sortere i boden for å få plass til herligheten og samtidig ble vi inspirert til å endelig samle sammen ting vi har tenkt å selge eller gi bort.

Jeg har altså fått denne i hus:

Og må derfor kvitte meg med dette:

Forløpig ligger alt på facebook, men du skal se at Papirkurvens virtuelle loppemarked våkner til liv igjen snart

1 kommentar:

Husfar sa...

Bruker dere denne kjelen fremdeles? Vi driver aktivt med hjemmebrygging av øl på hobbybasis, og skulle veldig gjerne hatt tak i en slik kjele for å kunne brygge på gamlemåte! Dere er ikke tilfeldigvis interessert i å selge den?