Tema i min blogg

25. april 2012

Travle dager

Jeg hra vært litt kvalm og svimmel siste tiden, men ikke akkurat syk. Jeg var på skolen og i helgen gikk det helt fint å sitte på en benk i ei speiderhytte og spille Keiserinne Morania Maalt av Rolia :)

 Det var gøy, og jeg fikk vist frem flere av mine kreative nye sømverk, men fant fort ut at det kanskje hadde vært best å bli hjemme. Natt til mandag sov jeg dårlig og etter lunsj svartnet det helt for meg, og Geir måtte komme og tak meg med til legevakten. De fant ingenting, og etter to dager med prøver hos fastlegen har jeg fremdeles ingenting mer håndfast enn "kanskje nesten panikkangst" eller "blodtrykksfall" eller "noe sånt"..... Det betyr at jeg sitter mye i sofaen og slapper av istedenfor å være med skolen på tur til Hemsedal :(

Om ikke annet har jeg klart å gjennomrydde litt. Ja, jeg har funnet et norsk ord jeg synes er en god oversettelse på "decluttering". Etter at jeg leste boka Clutter Rehab og lærte at det ikke bare handler om å smårydde her og der, men om å gå gjennom hele huset og utvikle holdninger og systemer som varer, kom jeg på dette ordet. Hva synes du?

Skulle egentlig ned i boden og begynne å pakke kostymer, stoff og sesongklær, men fant ut at det ble for mye. Istedenfor ble badskapene gjennomgått og sortert i flotte SAMLA-kasser fra IKEA. Fant til og med endelig et godt system for sminkesakene! Er SÅ klar for å flytte!



1 kommentar:

Ankafurb sa...

huff, høres ikke bra ut...(sykdom, altså) alt annet høres fantastisk kult ut, faktisk. huff, jeg må rydde i badeskapene jeg og. At ikke du skjekker www.flylady.net og hennes system! Jeg lever etter et adaptert FLYlady-system...