Tema i min blogg

3. februar 2008

Januarstrikking

Garnlagerkrympingen gikk ikke helt den rette veien, det er nesten som om jeg blir mer oppmerksom på kult garn når det er meninga jeg ikke skal kjøpe noe. Men jeg har brukt noe også.

Jeg har bl.a. strikket dette settet:


Og så har jeg prøvd dobbelstrikk, altså å strikke TO TING PÅ EN GANG!!! Jeg har strikket sokker og en ting til som skal være med i konkurranse.Men her er altså bilde av sokkene!

Etter å ha oversatt veildeningen i dobbelstrikk fra engelsk, var jeg så kjent med prinsippet at jeg jobbet litt ad lieb med teknikken . Det var innmari gøy og jeg må si det er GENIALT å slippe å sette seg ned med den andre sokken!

veiliedning i dobbelstrikk kommer i Norsk Strikkeforums veiledningsforum!

2 kommentarer:

frøken ij sa...

det er jo lov å kjøpe litt garn av og til da... ;)

Monica Therese sa...

OH,der sa du noe,garnslanking er vanskelig,og "dobbel strikking" er genialt =) jeg kjenner meg selv godt nok til å ikke joine en sokke-along =) Men kanskje det blir anastacia sokker på meg likevel med denne metoden?? Vet jeg har sagt det før,men jeg virkelig likte sammensetningen på fargene dine ;)