Tema i min blogg

6. desember 2010

Papirkurvens advent - jul i stua

Det lakker og lir mot jul og julepynten sniker seg sakte, men sikkert, frem :)

Her er et hespetre med en liten identitetskrise :)


Jeg har selvfølgelig julekalender selv også. Tante er alltid så snill og sørger for sjokolade i førjulstida. I år har hun slått på stortromma og gitt meg ekstra stor kalender :)


Her er skjenken vår, som forløpig er det eneste stedet med julepynt. Jeg har også kjøpt meg Historisk Lego-kalender, og får fine middelalderfigurer eller -klær hver dag *hjerte*

Jeg hadde egentlig tenkt å sy julestrømper til Geir og meg selv, siden vi fant ut at vi skulle ha søndagskalender til hverandre, men så fant jeg disse flotte julestrømpene på min favorittbutikk, Søstrene Grene. Riktignok masseproduser filt, men jeg ELSKER de litt ostete fargekombinasjonene

En annen ting jeg ELSKER er salg! I går var vi på IKEA og i billigkroken fant jeg et ferdig pyntet ensomt og forlatt "juletre". En pensjonert utstillingsmodell som desperat trengte et nytt hjem. Jeg har tenkt å fiffe det opp litt etterhvert, men forløpig får det holde med kulene det allerede har. Siden vi skal være borte selve jula, tenkte jeg det kunne være moro med noe litt annerledes, som ikke drysser og dør mens vi er borte.




Samtidig har jeg faktisk kommet i en periode der ting blir ferdig! De siste to dagene har jeg tatt meg selv i nakken og festet tråder. Log Cabin-sjalet var nok det som prøvde tålamodet mest, siden jeg ikke kom på min geniale metode for å unngå ender før helt på slutten...

Jeg er også ferdig med trøya til ullundertøyet mitt. Selvfølgelig for kort, men da får jeg bare strikke shortsen høyere ;)

Forrige ukes skolestrikk var "reversible rib hat"


Ingen kommentarer: