Tema i min blogg

24. desember 2010

Papirkurvens jul- i garn

Tenkte jeg skulle vise dere hvilke strikkerier som skaper mine juletradisjoner. Først og fremst er det ikke jul før jeg har funnet frem en av de aller første ordentlige tingene jeg strikket: Nissemann.


Hjemme på skjenken står en liten nissejente og en nissegutt; Truls og Trine, som jeg har fått av Bestemor og Bestefar.
De er bare et par utflytter av flere som har spredd seg landet over, til nær slekt av en stor gjeng som sitter på låven til mamma og pappa.


Nissefamilien spiser julemiddag, de også 
 En julenisse gjør seg klar til å dra ut med sleden

 Et nissepar er på kjelketur

 Et dissenisser nissedisser

 Fra bærebjelken holder nissefar overblikk over alle nissene

 En skomakersnisse maker sko, og en annen holder vekta på plass

 Låven husflidslag


 Ca. 25 nisser i klær strikket av min Bestemor, møblene har min Bestefar laget og scenen er laget av pappa. en imponerende familieproduksjon.

To gjestenisser ønsker alle en velsignet fredelig og gledelig jul!

1 kommentar:

Havfrua sa...

For et utrolig flott nisseloft. Ble kjempeimponert. Ønsker gjestenissene ei fortsatt god og fredfull jul.