Tema i min blogg

8. august 2011

Sømbad kapittel 4 - voksebaksebukser og skjønne kjoler

Jeg har ikke ligget på latsiden, altså. Selv om jeg kjenner at den overveldene inspirasjonen har kommet til et punkt der den overmanner meg og etterlater meg apatisk.

Jeg har imidlertid rukket å sy ferdig de fleste buksene og kjolene mine. De var ferdig klipt på lørdag og montert på søndag, men så gikk jeg tom for strikk. S&S er utsolgt (jeg ringte istedenfor å dra ned, fliiiink), så jeg dro på senteret på strikkjakt og fikk takk i en lusen snelle. Ble ferdig med de fleste, men noen må nok vente til onsdag.

Her er ihvertfall ukens produksjon. Kjolen har jeg designet selv (til den grad man kan designe en "bondekjole") og buksen er samme mønster som den med hjerter. Stoffene er rester fra S&S og en gardin fra Kid.







De siste dagene har jeg også viet til et hemmelig prosjekt som snart blir avslørt.

I dag fikk jeg også ånden over meg til å fullføre noen planlagte prosjekter. Jeg fikk sydd ferdig et halvsirkel skjørt av et stykke stoff som allerede hadde dekor i halvsirkelform. Jeg fikk også sydd en bukse av et sengesett i flanell jeg kjøpte med intensjonen å lage en deilig kosedress, men det viser seg at flanell er litt for skjørt til å sy klær av. Jeg fikk ihvertfall tilpasset mønsteret (litt) til det jeg hadde tenkt skulle bli en dressbukse...som også ble en temmelig overdimensjonert helt ordinær bukse med strikk i livet. Bukser er visst ikke min greie...



I serien "håndverk for håndverkere" har jeg sydd en mappe til Deluxe-settet mitt med Knit Picks.


Jeg burde være fornøyd, ikke sant? Jeg kjenner bare at inspirasjonen overvelder meg og blir til stress, nå når ferien faretruende nærmer seg slutten og jeg ikke aner om jeg har energi til å gjøre noe særlig når hverdagen slår til igjen.

2 kommentarer:

Strikketussa sa...

Ååå! Så utrolig herlige sett og bukser!! Lager du de for salg eller? Snuppa mi hadde blitt supervakker (som om ho ikke er det fra før liksom ;p ) i de klærne :))

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Du er jaggu flink med hendene dine.