Tema i min blogg

16. desember 2009

Voksenjulepynt

Jeg blir eldre...og mer voksen. Jeg har aldri hatt lyst til å bli helt voksen og kommer til å tviholde på barnet i meg så lenge jeg klarer. Men da venninna mi spurte hva jeg ønska meg til jul, sa jeg "voksenjulepynt". "Hva er det for no'?" spurte hun.

Da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa og bare hadde mitt eget rom å pynte, hang jeg opp papirlenker i taket, glitter og mengder med lyslenker på hyller og vinduer og kurver i alle farger, størrelser og varianter der det var plass. Nå skal jeg feire jul i "egen" leilighet.... uten mamma og pappa for aller første gang. Og jeg har tatt med meg voksenjulepynten min: julepostholder og juleduk til spisebord som bestemor har brodert, nissejente og -gutt på spark og kjelke som bestemor og bestefar har laga, julegardiner og quiltede julestrømper.

Litt barn har jeg med meg, papirnisseverkstedet jeg har laga står på kaminen :) Men jeg føler at jule kommer til å bli mer "voksen" i år...og det er egentlig greit...så lenge jeg får mase på presanger 1. juledag (vi skal jo feire engelsk jul i år:)

Ingen kommentarer: