Tema i min blogg

2. mars 2010

Oppdatering

Skulle vel strengt tatt ha sovet på dette tidspunktet, for å være 100% klar for praksis igjen i morra, men... de siste dagene har vært så slappe av kroppen rett og slett ikke er trøtt akkurat nå. Jeg har nemlig nettopp avsluttet en koselig uke i Oslo. Det som vanlige folk kaller vinterferie, og studenter kaller studieuke. Jeg har "studert" altså, eller praktisert ihvertfall.

Fløy ned til Oslo på lørdag og starta selvfølgelig med en tur på sushi-restaurant :) Søndag gjentok vi suksessen en annen plass. Av en eller annen grunn har det blitt en vane å legge inn litt tegnspråkøving med Geir når vi er på sushi-restaurant, spør meg ikke hvorfor.

Mandag var vi først hos Tante Marita, som hadde rydda og donerte store mengder stoff og garn til sin "trengende" niese, deretter hos Elise og Mark for et koselig gjensyn og skravling, og derettet...tada!...var jeg med Geir på hans siste kurskveld på Tegnspråk nivå 1. Der var det også en døv dame som var med et par av. de andre elevene, så jeg fikk praktisert litt på mitt nivå også (stjerne i boken og klapp på hodet).

tirsdag lagde jeg morsomme øredobber (som dere kan kjøpe i innlegget under) mens Geir var på jobb. Deretter lagde jeg Karrikylling til sultne rollespillere som okkuperte leiligheten om kvelden. Jeg klager ikke, det er noen av mine favorittmennesker i hele verden :)

Onsdag hadde vi avtalt en ordentlig "date", så jeg pynta meg litt, dro ned til byen litt tidlig, kjøpte en stilig jakke til ham og traff ham på "avtalt sted" da han kom fra jobb, hvorfra vi dro for å spise 7 retter på Golden Dragonogså til Ringen Kino for å se "Valentine's Day".

Torsdag hadde Geir invitert min tante til te. Vi bestemte oss for å servere hjemmelaget sushi også. Geir hadde stukket innom Majorstuen for å kjøpe flott fisk, men det førte også til litt tidspress. Vi fikk ihvertfall servert sushi, maki, sashimi og det som hører med, og avsluttet måltidet med en av mine impulskomponerte desserter: melonskive rundt et glass mixede bær med kokesjokolade i.

Litt lærdom: 1) Ha bedre tid enn du tror du trenger. 2) Kamskjell i original innpakning er kanskje en spennede idé og ser bra ut ved første øyenkast, men er IKKE elegant, hendig eller appetittelig. 3) Kokesjokolade blir fort tørr. Jeg begynner å skjønner hvorfor japanerne er slikt et rolig, avbalansert og "zen" folk, det kreves tålmodighet for å lage ordentlig god, japansk mat.

















Fredag avspaserte Geir halve dagen, så han kom hjem omtrent på den tiden jeg pleier å stå opp :) Deretter dro vi til byen (med matchende antrekk: dongribukser og nye jakker:) for å registrere ønskelister til bryllupet. Et par timer senere hadde vi bestemt oss for servise, bestikk, boller, kanner og dingser og satte nesen mot Bærum for å spise en bedre middag hos Geirs bror, svigerinne og onkelbarn. Siden fredag er den dagen niesen får bestemme menyen og hun i tillegg hadde vært på sykehuset dagen før, så det på ingen måte var snakk om å gjøre noe unntak, ble vi bydd på wienerpølser med lomper, ketchup, sennep og løk. Vi var fornøyde med det, siden det er en ting vi sjelden kommer på å lage selv :) Etter at Geir hadde brent ca 10000 kalorier på å løfte, slenge, kaste og herje med niesen og lekene mens jeg diskuterte bryllup med svigerinnen satte vi nesen hjem.

Lørdag hadde jeg fått en instendig invitasjon om å tilbringe litt tid med "barna mine"; Jeanita og Torunn. Disse er altså mine tantebarn på laiven SCA (i fjor) og Coming Home (til sommeren :). Jeg møtte dem i byen og tok en kaffe, så en herlig lunch på Habibi og så litt sjokolade på Sebastian Bruno mens vi skravla om bryllup, laiv og livet generelt. Jeg ELSKER barna mine! På kvelden laget Geir det vi i utgangspunktet synes var en helt fin biffmiddag. Noen timer etterpå ble vi litt mer skeptiske og litt senere var konklusjonen helt klar: matforgiftning:( Vi hadde veldig lyst til å møte flere laiv-venner på søndag, men etter en natt med stafett mellom senga og doen var sofaen den eneste vi orket å treffe på søndag.

Alt i alt var det en innmari koselig uke, selv om den fikk en drittdårlig avslutning (haha).

Denne uka fikk vi også Nintendo Wii'en til å fungere, så jeg har faktisk trent nesten hver dag. Det er morsomt, og nettopp derfor kjenner jeg at jeg må være litt forsiktig. Ryggen synes visst ikke tennis er like morsomt etter tiende omgang, nemlig.

Ingen kommentarer: