Tema i min blogg

21. mars 2010

A sunny sunday aka. en helt ny meg!

Det har vært en særdeles fornyende helg. I går fikk jeg ånden over meg og brukte dagen på å ommøblere rommet mitt. Jeg ble veldig fornøyd, har nå delt det ganske store rommet mitt inn i "entré", "stue", "soverom" og "treningssenter". Og tror jeg har klart å sette sengen så jeg slipper å bli vekt at det daglige 0645-kaffeslaberaset i stua. Så jeg er litt oppgitt over at jeg ikke tenkte på det før, men "den som venter på noe godt" og så videre.

I dag våkna jeg fornøyd og uthvilt og etter å ha kikka litt serie og nytt utsikten over den nye "leiligheten" litt ikledde jeg meg "søndagsklærne" og retta nesen mot byen. Jeg tok med meg den STORE vesken og stoppa innom kinoen for å ta ut litt penger. 2. klasse på tolkestudiet samler nemlig inn penger til klassetur og skulle i den forbindelse arrangere KLESLOPPIS. Jeg er jo genetisk besatt av loppemarkeder. Jeg hadde gitt mitt bidrag i form av klær, tilbehør og vesker jeg ikke brukte, men var ganske sikker på at jeg snart ville erstatte de få plaggene med flere fra loppemarkedet....og fikk temmelig rett.

Jeg kom en time før stengetid og dermed sent nok til at "posesalget" hadde starta. Jeg begynte å lete overfladisk etter noen gode funn, jeg som hadde tenkt at "finner sikkert ingenting i min størrelse så sent uansett", men det tok ikke lang tid før jeg måtte be om en pose til.... og en til. En time etterpå hadde jeg altså klart å fylle tre poser med topper, bukser og jakker! Fant meg til og med nye sorte finstøvletter! 39 plagg for 150,- (og for dere som liker matten: 3,84,-/plagg!) Og da var jeg i tillegg veldig selektiv og droppet alle "denne kan jeg kanskje bruke hvis jeg bare går ned 10 kg og syr den ut litt" eller "hmm...den kan sikkert farges, og så kan jeg klippe av ermene og dekke over dette hullet med". Her ser du noen av de mange røverkjøpene mine.

Hadde også tenkt å vandre litt i byen og nyte våren med solskinn, fuglekvitter og tørre gater før neste arrangement, men det ble rett til Kong Burger for en liten middag, hvor jeg tilfeldigvis traff min fetter, før jeg slepte lasten med meg og ankom "fasjonabelt" for tidlig til BURSDAGSFEST for Magnus og Kristina hos Kelly og Linn (ja, det er helt normalt). Som vanlig hyggelige mennesker og god mat.

Takk for en flott helg, alle sammen!

Ingen kommentarer: