Tema i min blogg

29. juni 2010

Jeg svever på en sky av stoff og blonder om dagen.

Lørdag dro vi til byen. Samboeren min har fått feriepenger og etterbetaling fra jobben, og ville skjemme meg bort litt. Først dro vi til Steffens, der jeg egentlig "bare" skulle kjøpe en *overraskelse til laiv, mer info kommer* som jeg har tenkt på lenge. Og så hadde de noen kasser med salgsvarer.... Salgsvarer har samme effekt på meg som hundevalper hos dyrebeskyttelsen har på enkelte andre. Så noen kort med bånd og 6 utgaver av Creating Keepsakes "falt" også ned i posen...wops!

Neste stopp var Outland, en rollespillbutikk som har åpnet/flyttet til ny filial, og utvidet. Der fant jeg en genial bok om middelalderklær.

Etterpå: Panduro. Der kjøpte jeg en lenge lengtet etter skjærematte. Jeg har nemlig "quiltet" to små prosjekter av rester denne uka og innsett at en slik matte er uunværlig! Skikkelig historisk korrekt skjev er de,Jeg kjøpte også en pose med små klesklyper til et hjemmeprosjekt, som jeg
skal vise dere senere.

Hjelpe meg, dette innlegget blir langt!

I går satte vi oss nemlig i bilen for å oppfylle en til av mine langvarige drømmer og et stort behov: Ekskursjon til Stoff og Stil!
Siden jeg aldri har kjørt mer enn til nærsenteret i Oslo, var jeg rimelig spent, men ved hjelp av gps og en god navigatør fikk vi henta alle involverte og kommet oss til Drammen
Etter bare noen minutter hadde min handlevogn god topp. Restehaugen er jo det første man kommer til! (ref: tidligere kommentar om salgsvarer) Jeg kjøpte 6 (ja, seks) lykkeposer og en del flotte restebiter som skal bli kostymer og topper.I tillegg kjøpte jeg en del sytråd og tilbehør til den forestående begivenheten: LAIV!

Da vi kom hjem sorterte jeg lykkeposer, og det var faktisk MASSE bra i dem!

Kvelden ble tilbragt foran symaskinen sammen med gode venner, og da jeg stod opp i morges innså jeg at vi har tatt et skritt ned igjen på voksenpoengskalaen: "velordnet hjem": stryk


Livet er herlig!

2 kommentarer:

Charente sa...

Ja du, Kristine du Kristine, du får det til. Skulle ønske jeg også kunne fått med "gubben" til Stoff og Stil, men det blir omtrent som å ta en trost inn i tranedans. Han hater å shoppe, med noen få unntak, butikker som selger duppeditter og båtutstyr, BilTema og Chlas Olsson er også gode alternativer.
Butikker som selger noe som kan minne om tekstiler, hjemmeinnredning, møbler og sånt er fryktelig. Et unntak da - IKEA er topp, da går han rett inn kjøper akkurat de telysene og fort ut igjen.

Charente sa...

og du, jeg har nok med ryddinga her hjemme, så jeg får ikke hjulpet deg med det.

LOL