Tema i min blogg

24. mai 2008

MT april - Overkroppen

Ja, det er faktisk en uke siden jeg blogget sist. Egentlig skulle jeg vært på kurs i synstolking denne helga, men etter å ha ventet på folk utenfor kursstedet en altfor lang stund begynte jeg å tenke på om jeg hadde tatt feil dag, eller kanskje bare hadde rota med klokkeslettet. Jeg sykla hjem igjen og fant papirene. Neida, det stod "fredag 23. mai kl. 1700. Har du noen spørsmål, ring xx". Så jeg gjorde det. Etter å ha presentert meg to ganger og forklart hva det gjaldt til en rimelig forvirra herremann, utbrøt han forskrekket "Ja, men har du ikke fått beskjed om at kurset er avlyst?!". Ehhhh.......nei. Så det betyr at jeg har fri i helgen og kan strikke videre på månedens tema. Begynner å bli lei, men ser også at prosjektet tar form, og det er alltid kjekt!

Det er faktisk over tre uker siden avstemningen på månedens tema april, og jeg har ikke lagt ut bilder av prosjektene mine, ikke engang de jeg valgte ut av avstemningen! Jeg lagde nemlig 5 plagg til overkroppen i april!

Det største og første prosjektet var en genser til MFKs konkurranse om å designe den offisielle MFK strikkegenseren. Jeg begynte med en flette, som skulle representere tornekrattet og strikket blått rundt den og logoen på brystet. Det var noe herk å få til den logoen, men jeg ble rimelig fornøyd. Mamma skulle strikke ermene, så jeg sendte den til henne for montering. Tror det endte opp med at hun tok vekk fletten.

Det andre prosjektet var en babyjakke av alle ting. "Jakke i en del" fra boken "Myk start" virket som en grei ting å lage for meg som har angst for montering. Men etter en stund møtte jeg på et nytt problem. Jeg har nemlig også angst for prøvelapper og en generell tilbakeståenhet når det gjelder strikkefasthet (Gauge for dummies, anyone?) så det endte vel mer opp som en babyfrakk.

Prosjekt nummer tre var et forsøk på å gjøre kål på noe av det grønne garnet jeg kjøpte ut av bagasjerommet på en bil på parkeringsplassen på Nidar. Kaller den "Army" for den fikk litt godt, gammeldags militærpreg og jeg ser ut som en klump i den. Derfor vurderer jeg å bruke garnet i en nytt prosjekt som foreløpig bare eksisterer på en kognitivt plan.

Nummer fire er en "sjakke", altså en sjal-jakke.
Mitt eget geniale design av et veldig behagelig plagg....men så er det disse angstene mine da (jeg innser at dette innlegget fremstiller meg som et temmelig fobisk menneske): måling og sånn....jeg hadde målt, litt på gefühlen, og da jeg var ferdig med sjakka, passa den aldeles ikke til meg. Norsk Nødhjelp får nyte godt av mine angster, skal jeg si dere!

Den femte, som endte opp i avstemningen, har også endt opp i det amerikanerene refererer til som "frog-pond", et fullstendig uoversettelig begrep, men det går ut på at jeg nå har tatt opp og begynt på nytt, fordi jeg plutselig innså at jeg hadde glemt en viktig del av prosessen, nemlig fellingen midt på og det var derfor hele greia nådde meg til albumene selv om den egentlig bare skulle nå til skuldrene.

Vel....det var en begivenhetsrik måned. Oppmerksomhetsmåneden glir imidlertid mot slutten og jeg har besøkt ALLE bloggene på NSFs bloggliste. Jeg har funnet alt for mye inspirasjon og listen min er langt som MTprosjektet mitt for mai :) I juni legger vi opp til lapperlapperlapper. Følg med, folkens, sommerferien er rett rundt hjørnet, men det betyr IKKE at jeg legger igjen pinnene!

Jeg håper imidlertid jeg får et nytt kamera til bursdagen min (lite trolig, jeg har allerede fått presang fra min far og mor), for jeg har mista mitt :( Jeg blir GAL av å ikke kunne ta bilder av alle de kule kuene i hagen...

1 kommentar:

frøken ij sa...

så spennende sjakken var :) om jeg er innom før du selger den, så kanskje jeg kan prøve den for å se hvordan en sjakke fungerer. har forresten litt som skal sendes til norsk nødhjelp. vi får prøve å møtes en dag :)