Tema i min blogg

17. mai 2009

17, mai!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bli hjemme og slappe av og kanskje rydde litt på 17.mai for aller første gang, men Hanna var så gira og fin i bunaden sin.

Fredag sydde jeg kostyme nr. 2 til SCA, og ble egentlig veldig fornøyd, så jeg tenkte at dette var en perfekt mulighet til å ta på seg en ganske unik drakt og gå ut blant folk uten å bli sett så altfor rart på :)

"Slengte" på meg drakta og fiksa håret og dro til byen for å gå i tog. Joda, jeg fikk nok en del blikk, men jeg må innrømme at jeg bare blir stolt når folk peker og du hører dem hviske "Å, se på den da" eller i andre tilfeller ROPER: "MAMMA, seeeee den kjolen da!". Må bare smile da :)


Tilbake til temaet? 17.mai: Jeg tok som sagt bussen til byen og etter en del spasering frem og tilbake fant jeg "Sammen for Jesus"-gjengen, bevæpnet med sangtekster, faner, gitar og miniforsterker. Vi toget gjennom byen mellom et kor og et korps og sang salmer av full hals:)

Etterpå var det bare ytterst nødvendig med en liten rast på Big Bite og selvfølgelig innom en bod for å skaffe den obligatoriske tradisjonelle lakrissnoren :)

Må si jeg er rimelig fornøyd med dagen og glad jeg dro til byen, men det var nok flere enn meg som var glad når toget var over :)


Gud signe vaart dyre Fedraland
Og lat det som Hagen bløma!
Lat lysa din Fred fraa Fjell til Strand
Og Vetter fyr Vaarsol røma!
Lat Folket som Brøder saman bu,
Som Kristne det kann seg søma!


.

3 kommentarer:

AnnetteK sa...

Den kjolen din var flott.
Så deg i toget gjorde jeg også :)

Helene sa...

Finns det SCA i Norge altså? Opplys meg!

Helene sa...

Åkei, trodde du mente Society for Creative Anachronism jeg :P