Tema i min blogg

30. september 2012

Sniken avslørt

Kort tid etter at vi flytta inn innså vi at vi hadde kjøpt selve møtepunktet for nabolagets katter og puser. Det hjalp vel ikke at vi satte en flott sofa med puter på verandaen, til fri bruk for de hårete firbente. Da vi fjernet plantene fra kommoden vår ble skuffen fort nok et populært hang-out for Mons. Vi snudde skuffen opp ned og håpet problemet ville løse seg selv, og vi har faktisk sett mindre til kattene den siste tiden.

For noen uker siden kom jeg hjem og innså at vi mest sannsynlig hadde hatt besøk av en annen type  hårete naboer; den fine blomsterpotten med den litt stusselige blomsten og den stygge potten med den fine blomsten var borte, og solcellelampene våre var tråkket ned. Jaja, vi overlever, men skjønte ikke helt at de hadde latt den fine vannkannen stå. Ungestreker?

I dag hadde vi første dag av høstferiedugnaden vår, og avvikling av hagen for vinteren stod på programmet. Da jeg skulle gå løs på hekken med den STORE saksen min, fant jeg imidlertid begge blomstene klemt mellom kommoden og hekkene, og senere i kveld skjønte vi hva som hadde skjedd.
Da skuffen ble snudd, hadde tydeligvis Pus tydd til andre metoder og benyttet vankannen som drikkestasjon, og i forsøket endt opp med å dytte blomstene ned i gjemselen. At katten er så tung at den tråkker ned lamper som står stødig i jorden er kanskje noe eieren bør ta til vurdering, men uansett; Tyven er avslørt.


Ingen kommentarer: