Tema i min blogg

24. september 2012

Steampunked

Torsdag satte vi oss i bilen og pekte snuten mot kaldfronten. I Røros ble det nemlig arrangert Steampunk-laiv. Nærmere bestemt Christianus Sextus. Eieren av gruven er død og hans sønn er ikke interessert i å overta driften, derfor er gruven lagt ut for salg. Den ligger imidlertid i et myteomspunnet område. Det har vært mange fatale ulykker i gruven, er det trollene som har vært på ferde, eller er det de store forekomstene av nekrotitt som gjør skaden? Samtidig har Lord Penroth besluttet å avholde sin Intelligensia Fair og samle vitenskapsfolk, venner og en del originaler til stedet. Det er klart for herlig kaos :)

Jeg spilte rollen som Lady Winnifred Erskine-Windham, den yngste datteren av rik lavadelsmann, som var blitt invitert med til Røros for å jakte på troll og annet vilt av min gode venninne Baronesse Wilhelmina Theodora Constance Willoughby de Eresby. Med oss hadde vi tre offiserer fra den danske hær, som i tillegg til å være vårt våpenføre jaktfølge skulle vise frem sin oppfinnelse; etergeneratoren

Det skulle vise seg å bli mer enn nok spenning, da jeg i tillegg til trollsafari og vitenskapelige diskusjoner også bestemte meg for å by på gruven for å unngå at mannfolka fikk gjøre som de ville (nemlig snurre jorden) med den.

Det var så utrolig gøy å være på en laiv med MASSE stash, dingser, bomser og en herlig blanding av fiff og raff. Jeg trodde jeg hadde stasha masse jeg, men følte meg nesten underkledd. Er likevel stolt av at jeg klarte å skrape sammen to antrekk jeg er temmelig stolt av, inkludert minifloss og steampunk-hals :)

Ekstra gøy at Geir var med som lokal gruvearbeider, skikkelig lassiss som endte med å bli skutt da han utga seg for å være Tråill for å lure fiffen for penger.

 Lady Winnifred og Trollgeir
 Baronesse Wilhelmina
 Ray gun
 Etergeneratoren
 Stakkars Tarin spiste Nekrotitt og fikk symptomer på trollisme
men det var Torgeir som var Tråillet på Tråillsafarien

 Hals i vrangborstrikk med tannhjul-knapper
 Minifloss med sløyfe

Ingen kommentarer: