Tema i min blogg

2. desember 2008

Mobilveske med god samvittighet

Joda, det strikkes så pinnene blir varme, men det går en del i julegaver...som ikke kommer her før etter jul ;)

Jeg har imidlertid lyst til å vise dere denne mobilvesken. Jeg fikk en hespe Hacho Merinoull fra Marisol-kolleksjonen som kompispakke på NSF for en stund siden. Fargen i seg selv er nydelig, men garnet ble enda finere da jeg leste mer om det. Deler av inntektene fra salget av garnet går nemlig til å bygge et utdanningssenter i Peru, der alpakkaullen kommer fra! Les mer om det på Du store Alpakka og prosjektets egne sider.

Jeg har også kjøpt merinoull til luen til Richard og digger det! Ikke er det altfor dyrt heller.

Dette er en liten mobilveske strikket av en rest av hespen. Oppskriften på denne og et andre ting å bruke rester på ligger i NSFs oppskriftsblogg, som stadig vokser.

Ingen kommentarer: