Tema i min blogg

6. desember 2009

Du skal holde hviledagen hellig

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

"2. søndag i advent kalles gjerne forventningens adventssøndag. Det er Jesu gjenkomst i herlighet som settes i forgrunnen. Når Jesus kommer igjen vil hans kongemakt bli synlig for alle og enhver. Vi venter på at han skal komme, på dagen da Herren gjør sitt verk og vil være mild mot alle som tilhører ham"

I går var je
g på julebord med den herlige revygjengen. Eller...jeg jobba i baren da, men det stod ikke i veien for at jeg kosa med skikkelig med favorittlærerstudentene mine. Jeg vandra hjem i firetia i "natt" og sov godt hele natta, men må si jeg er slapp i dag, og ryggen er ikke helt fornøyd med gårsdagen heller, så jeg blir nok her i senga i dag også.Jeg har allerede nerdet en hel del, oppdatert sideelementene i bloggen og nettsidene mine, sett på serviser vi kan ønske oss og laget lister. Og på søndag er det ekstra koselig med kalender.

Allerede på fredag fikk jeg en konvolutt i posten med adressen i mammas karakteristiske håndskrift, merket "2.søndag i advent". Den åpna jeg i morges før jeg la meg og inni lå en liten tube tannkrem (motvekt til tantes sjokoladekalender?) og en fin pose til å putte julegaver i e.l.

I julevenninnekalenderen lå den skjønneste lille pakken, og inni pakken de skjønneste knappene jeg har sett på lenge. De ligner faktisk litt på tatoveringen min, og jeg tror jeg har vurdert dem før, men kom frem til at jeg bruker jo aldri knapper. Men nå er de jo her og jeg skal så absolutt finne noe å bruke dem på!

Ingen kommentarer: