Tema i min blogg

6. desember 2009

JENTER! Her er noe å tenke på

I desember bugner ukebladene og nettsidene med oppskrifter på kaker, desserter, sauser, julemat og julegodter; "20 oppskrifter til en perfekt jul", "7 sorter", "10 sauser til ribba" osv.

Så, i januar, kommer slanketipsene; "bli kvitt juleflesket", "slank bort julekakene", "få ribba av hoftene"...ja, dere har sett det før.

Altfor mange jenter sliter, ikke bare rundt jul, men ellers også. Vi skal passe i kjolene, bulkene skal ikke synes, og alt burde egentlig vært helt annerledes enn det er.

Se på dette bildet:
Se på bildet igjen og tenk. Det er ikke mannfolka som vil ha oss modelltynne, det er OSS SELV! Mannfolka sier faktisk at de helst vil ha oss naturlige og med former. Modellene og skuespillerne som skal være våre idelaer er unntaket, faktisk er gjennomsnittet LARGE!! Nå må jeg få lov å si at damene på bildene er enten heldige eller fiksa på, der er det null strekkmerker, appelsinhud og kviser, men HALLO? Hvor mange er det som ser deg uten klær i løpet av en uke?

Jeg vil oppfordre alle jenter til å droppe hold-in-strømpebuksa i jula og NYYYYTE den gode maten. Vi er VAKRE!

5 kommentarer:

Ankafurb sa...

Jeg elsker deg, vet du det...
Men jeg lurer nå på om hun caroline der som har størrelse 16 er en størrelse 16...jeg bruker det, og ville ha drept for den kroppen...
Men samme det, jeg er enig med deg!

Elin Maria sa...

Jeg passer ikke inn hos noen av de tre... :p

Papirkurven sa...

Joda, du må bare nedskalere proporsjonene ;) Du er perfekt, Elin!

Elin Maria sa...

Jeg tenkte da særlig på magemålet. ;)

Papirkurven sa...

Lurer på om vi skal tillate unntak for folk i din "situasjon" ;)